Verbeterde klanttevredenheid door ISO 9001

1 november 2011

De internationale normorganisatie ISO heeft de resultaten gepubliceerd van een grootschalig internationaal onderzoek naar de behoeften van organisaties die werken -of in de toekomst gaan werken- met onder andere ISO 9001.

De belangrijkste conclusie? Klanttevredenheid is de belangrijkste reden om te certificeren op basis van ISO 9001. Andere belangrijke redenen zijn behoefte aan certificering in de markt, een eis van klanten en interne behoefte om te 'conformeren' aan de eisen.

ISO 9001 cursus

Meer weten over ISO 9001? Volg de ISO 9001 cursus van V-Kam Education.

De belangrijkste voordelen voor organisaties zijn een verbeterde klanttevredenheid en uniformering van bedrijfsprocessen. Ook verhoogde betrokkenheid van het management, effectiever gebruik van managementinformatie, meer effectieve beleidsevaluaties en verbetering in communicatie naar klanten zijn effecten van certificering.

Bron: Certiked



V-Kam Education werkt onder andere voor:

Meer opdrachtgevers