Direct naar content
  • Ervaring sinds 2001

  • Trainingen door heel Nederland

Acht eigenschappen van de ideale kwaliteitsmanager

Nieuwe ISO 9001 norm schetst een rol voor het topmanagement en de kwaliteitsmanager

De publicatie van de nieuwe ISO 9001:2015 norm geeft een impuls aan de communicatie over kwaliteitsmanagement. Bijna dagelijks verschijnen er berichten over de impact van de norm: wat de wijzigingen (kunnen) betekenen voor uw organisatie en kwaliteitssysteem en hoe organisaties kunnen zorgen dat het kwaliteitssysteem meegroeit met de nieuwe norm. De nieuwe norm schetst een rol voor het topmanagement en de kwaliteitsmanager die wellicht anders is dan wat nu bij veel organisaties het geval is. In onze certificeringspraktijk staan we dagelijks in contact met kwaliteitsmanagers die deze rol al met verve vervullen, of hier al voor een groot deel aan voldoen.

Als we daar een analyse op loslaten, dan ontstaat er een profiel van ‘de ideale kwaliteitsmanager’.

Bron: kwaliteit in bedrijf/Sandra Henke